00491755234725

نامه سرگشاده دکتر میتراکدیور به محضر ریاست محترمقوه قضائیه

نامه سرگشاده دکتر میتراکدیور به محضر ریاست محترمقوه قضائیه
خلاصه

از تاریخ ۰۲/۰۶/۱۷ شش تن از اعضا مؤنث انجمن فرویدی در یک سفر تحقیقاتی در استان مازندران بدون حکم دستگیر و بدون قرار بازداشت معتبر زندانی شده اند. قرار بازداشتی بدون شماره، بدون شماره پرونده، بدون شماره بایگانی و به مدت ۳۰ روز!!

10 7 02


نامه سرگشاده دکتر میتراکدیور به محضر ریاست محترم قوه قضائیه


با سلام و عرض ادب
احتراماً اینجانب دکتر میترا کدیور پزشک و تنها روانکاو ایرانی عضو انجمن جهانی روانکاوی (دارای کرسی مقام ویژه مشورتی در سازمان ملل متحد) به اطلاع می‌رسانم که از تاریخ ۰۲/۰۶/۱۷ شش تن از اعضا مؤنث انجمن فرویدی در یک سفر تحقیقاتی در استان مازندران بدون حکم دستگیر و بدون قرار بازداشت معتبر زندانی شده اند. قرار بازداشتی بدون شماره، بدون شماره پرونده، بدون شماره بایگانی و به مدت ۳۰ روز!! اعتراض آنها به این قرار توسط قاضی محترم دادگاه انقلاب رد شد! قرار بازداشت توسط یک دادیار در خارج از دادسرا در مکانی نامعلوم و بعد از ساعت اداری صادر شد!! اینجانب درخواست دارم به دادگستری مازندران دستور دهید به سؤالات زیر پاسخ دهند:
۱- دستور بازداشت موقت از سوی دادیار چگونه انجام شده؟ آیا بر اساس قانون دادیار اجازه این کار را دارد؟
۲- بازداشت موقت به چه دلیلی و بر اساس کدام گزارش اولیه صورت گرفته است؟
۳- اگر گزارش اولیه پیش از بازداشت وجود داشته چرا بازداشت در تهران انجام نشده؟ و اگر وجود نداشته پس این بازداشت موقت غیر قانونی چه دلیلی داشته؟ آن هم برای ۶ نفر.
۴- چرا ۲۴ ساعت بازداشت اولیه از ۵:۳۰ عصر تاریخ جمعه ۱۴۰۲/۶/۱۷ تا ۵:۱۰ بعد از ظهر ۱۴۰۲/۶/۱۸ (زمان تحویل به زندان قائمشهر) حذف شده؟ در صورت وضعیت زندانی تاریخ بازداشت و تاریخ اعزام به زندان ١۴٠٢/۶/١٨ ذکر شده است.
۵- بازداشت اولیه توسط چه نهادی انجام شده؟
۶- آیا می توان با «حکم شفاهی» که در قوه قضائیه سالهاست که منسوخ شده، ۶ خانم تحصیل کرده را در یک محل باستانی در عصر روز جمعه ١۴٠٢/۶/١٧ بازداشت کرد، در مکان نامعلوم توسط اشخاص نامعلوم بازجویی کرد، بدون حکم کلیه اموال آن‌ها را ضبط و تفتیش کرد، شب بدون حکم در بازداشتگاه آگاهی نگه داشت، تا عصر ١٨ شهریور ١۴٠٢ در همان مکان نامعلوم مجدداً توسط اشخاص نامعلوم بازجویی کرد و از اعزام آنها به دادسرا امتناع کرد و بدون اعزام به دادسرا آنها را به زندان منتقل کرد؟
٧- براساس کدام قانون، اطلاع به وکیل و خانواده اشخاص بازداشت شده تا ۴٠ ساعت پس از بازداشت ممنوع شده است؟ حتی پس از ورود به زندان هم به دستور دادیار پرونده، تا صبح ١۴٠٢/۶/١٩ از تماس آنها با وکیل و خانواده ممانعت به عمل آمد.
٨- چرا باید برای بازداشت ۶ خانم تحصیل کرده در یک مکان باستانی، ۶ مأمور تا دندان مسلح و ١٠ مرد لباس شخصی اعزام شوند؟
٩- در استان مازندران چه جرمی انجام شده که براساس آن این بازداشت صورت گرفته است؟
١٠- در شرایطی که رئیس قوه اعلام می کند در قوه قضائیه بازداشت موقت نداریم و به جای آن از احکام جایگزین استفاده می کنیم، چرا این بازداشت موقت ۳۰ روزه برای ۶ خانم تحصیل کرده به این صورت انجام شده است؟
۱۱- ساز و کار اتهام به شخصیت حقوقی در قانون مشخص است. انجمن فرویدی و متعلقات آن از جمله وب‌سایت رسمی انجمن، شخصیت حقوقی است و محل دفتر آن در تهران است. چرا برای اتهامات مرتبط با شخصیت حقوقی، اشخاص حقیقی آن هم در سفر در روستای امره ساری بازداشت شده‌اند؟
۱۲- چرا نتیجه تحقیقات بازجوها قبل از رد اعتراض آن‌ها به قرار بازداشت موقت در دادگاه آن‌هم به دلیل نقص تحقیقات، در پرونده قرار نگرفته؟
١٣- چرا ابتدا ۶ خانم تحصیل کرده بازداشت شده‌اند و پس از آن تازه به فکر اتهام‌سازی افتادند. آن هم با ضبط و تفتیش بدون حکم وسایل شخصی و موبایل‌ها؟
١۴- چرا آنها به زندان اعزام شدند در حالیکه نه شماره پرونده، نه شماره بایگانی و نه شماره قرار در صورت وضعیت زندانی ذکر نشده؟
١۵- از همه مهمتر چرا دادیار شعبه ۵ دادسرای ساری فکر می‌کند باید درِ وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و وزارت کشور را گِل گرفت که نتوانسته‌اند در طول ده سال جرم‌های مکرری را کشف کنند که پلیس امنیت شرلوک هلمز ساری در عرض ۲۴ ساعت «پس از» بازداشت آن خانم‌ها کشف کرده؟!!!
با تقدیم احترام و عرض تشکر
دکتر میترا کدیور
٠٢/٧/٣
ادامه از طریق لینک های زیر:

نامه سرگشاده – بخش دو: کردستان مال کردهاست

نامه سرگشاده – بخش سه: مازندران مال مازندرانی هاست

نامه سرگشاده – بخش چهار: داستان تکراری «من خودم حکمم»

نامه سرگشاده – بخش پنج: روانکاوی قبل از هر چیز یک روش تحقیق است

نامه سرگشاده – بخش شش: گوری بدون جسد

نامه سرگشاده – بخش هفت : عضویت در فرقه ناشناخته میترائیسم!!!

نامه سرگشاده – بخش هشت: بازی تکراری با کارت «دادستان ساری»

نامه سرگشاده – بخش نه: لیست تخلفات دادیار

نامه سرگشاده – بخش ده: وزارت اطلاعات

نامه‌‌ سرگشاده – بخش ۱۱: در دادگستری ساری نمی‌دانند که رسیدگی به یک جرم باید در محل وقوع آن باشد!!

نامه سرگشاده – بخش دوازده: مژده که دادیار ما یک‌ شبه بازپرس شد!

نامه سرگشاده – بخش سیزده: «لولو خور خوره» اطلاعات سپاه

نامه سرگشاده – بخش چهارده: «تب طلا»ی غرب وحشی در مازندرانِ جانماز آب کش!

نامه سرگشاده – بخش پانزده: بازپرس قدمی

نامه سرگشاده – بخش شانزده : محاکمه گالیله در سده ۲۱ یا محاکمه روانکاوی و دانشگاه هاروارد!

دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)